Saturday, April 23, 2011

extremely stress rite now!

for the 1st time, i think i'm in a BLUR MODE...

mlm td adya start vomiting. dr pukul 12 mlm sampai la pagi. entah berapa belas kali dia terjaga dan muntah2. sblm ni x pernah jd mcm ni. x tido aku mlm td..

pg td dia sgt lemah, makan x mau, susu x mau, air je minum.. tu pon muntah jugak.. muntah lg dan lg sampai tgh ari aku bwk dia gi Klinik Rantau. asalnye terfikir nak bawak terus ke Hospital Dungun tp ble teringatkan pengalaman yg lepas nak hadap nurse kat situ yang mcm sial, aku cancel niat tu.

kat klinik doc just masuk ubat tahan muntah kut punggung. katanye x perlu lg masuk air sbb adya nmpk minum air even dia muntah, so x hydrated katenye. cuma lepas 2 jam klu muntah jugak dia suruh aku bwk adya ke hospital.

otw balik ke rumah tu x tau nak ckp la, berkali2 muntah aku x larat nak tengok. sampai tertido. smp umah dia bangun tu aku paksa makan buah anggur, makan skit bubur, tp blom pon abis suap dia da muntah lg..

tho, lepas makan bubur tu adya nampak active. siap mtk izin nak gi main kat umah jiran. tp kejab lepas tu dia blk rumah da nampak lemah balik. badan da panas. dia demam.

sampai tahap ni, aku tetiba jadi blur! x tau nak pikir ape. klu dia muntah2 pastu cirit birit tu mungkin la dia poisoning. tp ini tidak, dia muntah je. arrghhh!

skrg aku duk mundar mandir x tau nak buat ape. nak terus ke hospital ke, nak gi klinik kesihatan sini dulu ke, or nak gi private clinic kat Paka tu je??? masalahnye, mane2 pon same je!! layanan mcm taik! geram nyeh!

aku da jadi bengong...

tgh aku taip ni adya muntah lg skali. dan aku buat keputusan nak terus ke Hospital Dungun. alih2 ke hospital hantu tu jugak kan.. ape nak buat. aku hanya la orang kebanyakan, bukan kenamaan. xde special ape2.. BUT this time! i wont let those mean people treat my daughter like shit! damn i'll smack them down if they dare! &^#%@*($&)!(*@

huh.. x guna marah. Istighfar madah... you have to be strong! Ya Allah, lindungi kami dr segala kesulitan dan kesusahan.

Ameen T_T

No comments:

Post a Comment