Sunday, April 3, 2011

fish aina da mati

awal tahun ni, 1st day aina skool aku belikan dia 2 ekor carp fishes.. seko yg merah kami namakan johnny. seko lg yg oren² skit kami namakan bella.

al-kisah.. bangun pg td si johnny da mati.... aku punye terkejut sbb mlm td dia ok je sihat main kejar² ngan bella. xde nampak simpton² x sihat pon. 1st thing that comes into my mind is my daughter, Aina. aku tau aina sayang sgt fish dia.

gabra jab sbb salah satu kemungkinan sebab johnny mati tu mungkin sbb aku x cuci aquarium lame sgt aritu.. 3 minggu! but on 2nd thought, i dont think that might cause his death. sbb aquarium org lain berkulat x pernah cuci pon ikan leh je idup........ ngape plak ble aku x cuci johnny mati?? mungkin johnny sakit perot, tp sbb johnny xleh nak bgtau so dia mati gitu je la....

hurm..... (aku nak sedapkan ati sendiri)

so... ble aina bangun pg td start la sesi airmata dia. sedih sgt dia wei! aduyai! ikan je pon! tp nak wat cemane, da dia tu sensetip.. nangis esak², asik duk tnye ngape johnny mati. mati kutu aku nak jawab. x berani aku nak sebut sbb aquarium dia xbersih. sbb aku tau, aina akan marah aku dan ungkit salah aku tu for the rest of her life! haha.. so aku ckp la johnny mati sbb sakit perot terlebih makan....

hurm.....

sepanjang dlm kete nak gi skool td dia termenung jek.. sedih plak.. so aku janji la ngan dia ptg nnt nak gi cari fish baru. terus dia senyum.. hopefully kejab je la sedih dia. smp skool terus bgtau ticer johnny da mati. tercengang ticer² semua sbb x tau sape johnny.. ble aku ckp johnny tu ikan tergelak plak dorg. huhu.. sabo je la..

petang ni lepas jemput aina blk skool, aku plan nak bwk gi kedai ikan tu. cari ikan baru.

sekarang aku ne pikirkan name baru tuk ikan baru tu nnt... erm...

No comments:

Post a Comment