Sunday, April 24, 2011

More Dramas Today!

drama, drama, drama... dr semalam sampai arini, x abis2 drama dlm idup aku..

sabo je lah..

so mlm td aku gi Hospital Dungun. gratefully, ade la 2 org hamba Allah merangkap sahabat2 aku sudi nak menolong.. Allah je tau makna kehadiran dorg kat hospital tu mlm td.. i really need them while i'm all alone with my kids. sgt2 stress dan blur sampaikan time aku bawak kete tu koya jek rase x tau nak pikir ape.. bebetul bengong.. may be sbb kurang tido, kurang rehat, risau, susah ati tengok anak2, macam2 nak pikir xde org nak support kat umah. hubby keje. even bile ade org respond kat status aku kat facebook tu aku rase sangat sangat dan tersangat2 lega!

sampai hospital kul 10, rase lega dan tenang skit ade kawan2 teman skali. masuk Emergency Room kul11, doc check skit pastu ambik darah dan masuk air. menjerit2 adya time nak cucuk tu. ni 2nd time dia masuk ER tp 1st time ne cucuk. terkedu gak aku tp alhamdulillah, kejab je nangis. lepas tu dia tido je sepanjang 3jam proses masuk air tu.

kul1 doc dtg bagitau darah adya clear. so x perlu admit ward.. YEAY! i gave a super big relief sign. Alhamdulillah.. my biggest fear, takut adya termakan poison or kutip2 makanan tercemar virus2 bahaya. at least ble blood clear, rase lega amat sgt. lepas tu baru aku bleh senyum and borak2 dengan patient sebelah.. huhu.. kami kuar hospital kul2. adik aku yang study UITM dungun tu ade time tu menjenguk anak sedara.

singgah makan dulu sblm balik umah. da setel semua baru teringat aku breakfast roti canai je pagi tu. lupe terus lunch and dinner. sesedar kul2pagi tu perot da bergendang lagu heavy metal! so melantak dengan perasaan lega! ehek!

this time, the experience was not as bad as the one that we had before. doc and nurses yg pengalaman lepas bebetul wat aku trauma and gerun dengan ER hospital kerajaan. kali ni doc and nurses sume ok. aku rase mungkin ade org da buat report kot, sbb lain benar suasana nye! aritu scarry hospital, sekarang more to calming hospital.. gile ketara..

x kisah la. janji mlm td keadaan x teruk seteruk yg aku sangka.. Alhamdulillah. even bi xde xdapat balik, aku xde hadapi rintangan besar sgt. semua smooth.. syukur sgt..

this morning, adya was so much better. demam dia x teruk sgt, xde cirit birit, ble dia da stop muntah, bleh makan minum, dia cergas mcm biase la.

UNFORTUNATELY! tgh ari td aina plak yang demam. tapi keadaan x macam adya semalam. aina muntah teruk jugak tp dia muntah sbb demam rasenye. adya tu muntah x tau punca. aina ni rasenye leh handle je. insyaAllah.

baru kejab ni ibu aku di kampung call. dia ngan ayah nak datang jemput kami semua balik kg. dorang risau aku sorang kat sini nak handle anak2 yg mcm2 hal lately ni.. aku rase pon, itu la yang terbaik. sekurang2nye kalau ape2 keadaan pon, ade keluarga nak tolong or at least give me some moral support (that i need the most).

sekarang aku nak gi kemas2 barang skit, kemas rumah yg da mcm tongkang pecah gara2 keadaan huru hara semalam. pack baju. tunggu je Aki dan Nenek datang jemput Aina, Adya dan aku skali..

No comments:

Post a Comment